Rabu, 6 Februari 2013

Philea Resort & Spa, Melaka

 Saya Sangat Recommend !!!
 (saya sendiri nak datang lagi!)

Nama Hotel : Philea Resort & Spa
Lokasi           : 
Lot 2940, 
                          Ayer Keroh, 75450
                          Melaka, Malaysia
Phone           : 606-2333399
Bintang         : ★★
Harga            : RM 800 (harga goverment)

Deposit         : tak ingat la

Bilik                : Philea Suite
Website         :  https://www.phileahotel.com.my
 Hotel ni kalau uols nak stay..better call dulu..sebab saya walk in je..saya request nak stay 2 hari..tapi staf tu kata cuma ada sehari je kosong untuk Phelia Suite..kat hotel ni, ada 3 jenis bilik Pavillion Room, Philea Suite & Royal Villa..Pavillion dalam RM500++..Philea Suite dalam RM700++..Royal Villa RM3000++..
 
PALING BEST !!!
 
1st impression saya..masuk je resort ni waaahhh...besar..cantik..saya parking luar resort sebab parking dalam penuh..so kena la menapak ke Lobby..bila sampai je lobby..KAMI DISAMBUT DENGAN BAIK SEKALI..alhamdulillah..ni 1st time saya jumpa hotel yang memang staf dan services super duper tip top..sangat puas hati..staff dia sangat pemurah senyuman dan menerangkan satu per satu tentang resort..dan kami diberi Welcome Drinks..
 
hotel ni memang agak mahal tapi seriuosly memang berbaloi..if korang pekerja kerajaan or ada teman yang kerja kerajaan..sila lah guna..saya kemana pon mesti tanya dulu kat diorg...ada goverment rate tak? hehe..
 
selesai je buat bayaran..buggy car datang jemput saya..dia bawa saya ke kereta untuk ambil beg pakaian dan hantar ke suite saya..sebab boy ni sangat rajin dan sangat puas hati saya bagi sedikit tips.. buggy car ni sentiasa lalu depan suite..so senang la uols nak kemana-mana..diorg pick up..hehe..
 
ini Phelia Suite kami
Review Bilik ye..
 
 kita start dengan TOILET macam biasa lah..hehe.. once uols masuk je toilet mesti..wahhhh..besar sangat dan cantik sangat sangat.. ada couple sinki.. sabun..shampoo..conditioner..lotion..salt bath..berus gigi..ubat gigi.. cube tengok bathtub tu..waa...best nye..ada juga shower rain dengan water heater ala-ala bali stye..tuala dia jgn tanye la..sgt banyak..tuala badan,muka,tangan..beb..ada TV plasma okeh dalam toilet so sambil berendam dalam bathtub bole le tgk TV..depan toilet ada penimbang berat ke ko?
semua lengkap..sabun..shampoo..bla..bla..bla..

jangan gado gado..ada 2 sinki..

 
BILIK TIDUR..sangat besar dan selesa.. Katil King.. Sofa.. Meja Kerja.. Cerek.. Cawan.. Iron..Iron Board.. TV Plasma..Yukata Robe..Selipar In-door..Selipar Jepun.. Safety Box..
Cantikan bilik ni...
minat sangat reka bentuk bilik ni..

TV plasma.. Almari..Meja Kerja
semua selipar ni boleh bawa balik tau!
 Esoknya saya minta untuk massage di spa..hotel ni ada Tanjung Spa.. tak jauh pon dengan bilik saya..saya tak dapat banyak amik gambar di spa tapi setiap bilik rawatan memang unik dan cantik..harga pon murah je..sebab ada promosi..
 
 okeh..saya nak review makanan dia.. 1st makanan breakfast.. oke la.. banyak jenis..banyak pilihan..erkkkppp..kenyang saya makan.. 2nd..makanan yang saya order dari bilik..room service la.. sangat sedap..mahal sikit la..
makanan sarapan pagi saya
Cafe tempat breakfast
Lamb Ribb dan Burger Special

JOM TENGOK SEKELILING RESORT !!!
main swimming pool
ada banyak pool..cantik sangat permandangan dia

cafe ni ada tepi swimming pool..cool sgt..

Lain-lain nak tau tentang hotel :
  • ada restaurant/cafe (Cravo Cravo, Tropics Lounge, Oasis Square, Bayu Cabanna, Nusantara, Chill Out Bar)
  • ada bar/lounge so bole goyang2 pale sikit huhu
  • ada spa (Tanjung Wellness Spa)
  • ada swimming pool 
  • ada Gym & Sauna room
  • ada Karaoke (Viva & Voila)
  • ada ruang kanak-kanak (PhiliKidz & Games room)
  • ada function room
  • ada wifi
  • ada laundry
  • ada room services
  • ada parking kat bawah basement
  • sangat selamat sbb kalau takde kad bilik,u tak boleh naik lif ke bilik

2 ulasan:

  1. hotel ni mmg best sgt I dh msuk skli..tp chekin blm lg lh..blm chekin dh taw best nmpk tak betapa best nya hihi..blh lh klau nk g honeymoon..

    BalasPadam
  2. kan...memang sesuai utk honeymoon tau

    BalasPadam