Isnin, 5 Mac 2012

Cuti-Cuti : Honeymoon Package @ Casa De La Rosa Cameron Highland

Ahahahaha....(gelak sambil guling-guling) 

Sengaja saya ambil Pakej Honeymoon ni sebab tengok pake dia macam best je..sebenarnya saya nak berrehat-rehat sambil mencari ketenangan..kat tempat sejuk pulak..cameron..best tau..

Saya Promote sikit la pakej ni ye..sangat murah dan berbaloi..sebab saya dah ira-kira balik..harga sebenar pakej ni lebih RM1000++ tapi saya dapat dengan harga RM618..so, uols kalau nak percutian murah tapi best bole la try cara saya..amik honeymoon package ni..hihi..

Package uols boleh dapat kat Casa De La Rosa Hotel, Cameron Highland...termasuk ;
  • 3 hari 2 malam kat Honeymoon Suite (garden view)
  • Sarapan pagi setiap hari untuk 2 orang
  • Welcome drinks
  • Fine Candle Light Dinner untuk 2 orang (malam 1st)
  • Steamboat Dinner untuk 2 orang (malam 2nd)
  • Chocolate Dipped Strawberries
  • Kek Honeymoon
  • Half day tour sekitar cameron untuk 2 orang
  • Surat khabar setiap hari
  • Bilik yang dihiasi dengan bunga segar

ok kan package tu...so..jom bercuti dengan cara saya ke Cameron Highland !!! opppsss...lupa nak bagitau, sebab pakej tu untuk 2 orang so of coz la saya bawak achik saya tu..sapa lagi kan saya nak bawak..hihi.jadi la..

 Kami gerak keluar rumah jam 8.30 pagi..ehehe..tak sabar rasanya nak cuti-cuti ni..so sebelum berjalan jauh ingat kena isi minyak dan check apa yang perlu la kat kereta tu kan kan kan..tu kerja achik saya...

Sebelum sampai cameron tu, kami singgah kat Lata Iskandar..ambil gambar kat air terjun..hihi..saje je..kenangan..

 
               
Dah puas ambil gambar, jom kita teruskan perjalanan...horeyyyy !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


Day 1
Punyalah teruja sangat sampai tak perasan kami sampai cameron awal..datang-datang saya terus nak check in...orang kat hotel kata, maaf puan awal lagi ni baru jam 12..puan pergi makan dulu,jam 2 datang balik sebab mereka sedang siapkan bilik puan lagi ni..

Alamak..tu la..semangat gile sampai tak tengok jam..awal la pulak sampai..hihi..so, jom achik kita pergi jalan-jalan & makan ! kami singgah pasar, murah-murah..teruja tengok bunga ros banyak..akhirnya terbeli la sendiri..huhuhuhu..murah..



Ermmmm...achik tengok jam..dah bole check in ke kita ni?...ehehe..jom..Casa De La Rosa !

Masa nak check in staf kat hotel tu cari la juga husband saya kan..hihi..saya cakap saya tak kahwin lagi, saya jenjalan dengan achik saya..tak salah kan..diorang ok je ! hihi...JOM naik bilik ! tak sabar tengok bilik honeymoon nih..ahakss...

Masuk je bilik,perrrghhh....sangat wangi sebab diorang letak bunga hidup dalam tu..rasa nyaman sangat..hihi..masuk je bilik, achik terus gelak besar sebab tengok kat kaki katil siap ada reben-reben bagai..hihi.. tapi not bad la..selesa cuma sangat kurang lampu la dalam bilik ni...oppss...lupa..ka bilik honeymoon kena la gelap-gelap..ahahaha..apa jadahnya..susah mak nak make up nork..gelap !!! 




Tok..Tok..Tok..pintu ada orang ketuk la..buka je pintu..ada orang hantar kek..hihi..kek honeymoon..tak de lah besar mana..cukup untuk 2 orang makan..kek coklat..sedap jugak..walau rupanya teruk sikit...yum yum...
   
 sebab terlalu penat drive achik tido krohhh krohhh krohhhh..huhu...saya main game la...jappp !!!! saya nak mandi..jom tengok toilet ....huhu..saya petik bunga ros yang saya beli tadi..buat mandi..orang kata boleh berseri-seri..tapi pas mandi saya tengok sama je..hihi...tak pe..yang penting kreatif dalam percutian...



malam pertama disini, kami ada candle light dinner..memang sangat special..kami di hidangkan macam-macam makanan dan yang penting..setiap makanan tu tetap ada strawberry..termasuk la chicken chop nya !


 


  

  
Day 2
hehe..ada orang tu demam..achick la..tak tahan sejuk kot..so kami terpaksa membatalkan tour yang pihak hotel dah atur kan..memang la rugi sebab dah bayar tapi sian kan orang sakit tu...hehehe..so hari kedua ni tak kemana sangat la...try juga keluar..pergi ladang teh...tapi achik tak larat so..balik hotel dan bagi dia rehat sepenuhnya...saya main game handphone, tengok tv sampai lebam...




tapi...dalam jam 2 petang tu orang sakit tu bangun la...LAPARRRR..itu dia kata..hihi..order la nasi goreng special dia ngan ice-cream waffle..makan lagi....sedap sangat-sangat diorang ni masak..memang sangat berbaloi..hihi



Lepas makan, achik makan ubat lagi dan sambung tido..saya? sambung main game, tengok TV..yeaaayyyy....Opppsss...masa dah time la achik, gi siap tok dinner malam ni.....



Malam ni ada special steamboat dinner..mak oiiii..banyak sangat..kampom tak habis nih...ni pon dah makan habis pelan-pelan dahh..tetap tak habis jugak....








dah makan, jom tido ! harap-harap esok achik sihat la so bole jalan-jalan..hihi

Day 3
Yeay achik dah sihat..boleh jalan-jalan...kita terus check-out la...pastu terus jenjalan..pergi minum teh lagi..ronda ladang teh..beli cactus..beli strawberry..makan strawberry coklat...... JOM !!!

Chooppp...sebelum tu kita klik klik gambar dulu sekitar hotel yer..sebab semalamkan tak sempat nak jenjalan ronda hotel...

 




8 ulasan:

  1. mcm mane nak dapat price 600++ tu hihihihi. mind to share?

    BalasPadam
  2. dye kronniesar : try tgk ni... http://www.hotelcasadelarosa.com.my/honeymoon_package.html

    BalasPadam
  3. RM618 garden view kn?..cmne ok x bilik ni?..tingkat berape?..ade balkoni?

    BalasPadam
  4. TheAvander : haah..rm618 tu view garden..view view tidak la..ahahaha..balkoni xde..kalo nak best..bayar kebih kit yg 7 ratus tu..yg tu ada balconi..or senang u call diorg..kang I cakap lain pulak..sbb I pergi taun yang sudah kan..bilik ok la..mcm dlm gambar..

    BalasPadam
  5. nama kita sama... hihii.. nk tanya, perlu book awal tak. or, main bedal je utk pakej tu?
    thanks!

    BalasPadam
  6. msnoorz : saya book dulu..sebab diorg nak decorate bilik kan..ngan nak sediakan kek.. saya call dulu book, saya minta no akaun bank utk bank in duit sebab saya takde kad kredit.. after bank-in saya email kan slip bank tu kat pihak hotel.. tu je..hihi..tapi saya follow up balik la tanya sama ada diorg terima tak

    BalasPadam
  7. yang awak tempah tu rm618 untuk 3 hari 2 malam kan pakej bulan madu?

    BalasPadam