Khamis, 23 Mei 2013

Percutian Keluarga : Bukit Tinggi, Pahang (Bersama Erica & Erina)

Ramai yang tak tahu..dulu saya pernah ada anak..cey cey cey.. anak angkat la uols.. kembar tau..  Erica & Erina.. tadi saya godek-godek laptop ni terjumpa gambar ni..btw jangan tanye la kenapa saya kata dulu kan..hihi..sensetip uols.. nama pon anak angkat kan..but this twin ni kan very sweet dan selalu buat saya tersenyum.. Erica & Erina ni panggil saya Mama.. dulu masa kat hospital doktor selalu konpius sangat tentang anak ni sebab yeayy kami berbeza warna kulit dan ehem ehem anak ni namanya cina.. ye la memang anak chinese pun..hurm..

Ok la lupakan semua tu.. saya nak share 1 kenangan saat-saat akhir saya bersama anak ni.. Kami spend time, happy-happy kat tempat sejuk.. tau tak kat mane?

BUKIT TINGGI, PAHANG

Dulu saya pernah tulis entry tentang bukit tinggi ni tapi tu masa saya pergi ngan Achik saya..boleh klik sini kalo belum baca lagi (http://superyounglady.blogspot.com/2012/06/cuti-cuti-colmar-tropicale-france-theme.html).. yang ini saya pergi sana 1 hari je..tak tido sana.. kalo nak tau suasana malam kat sini or nak tau macam ne rupa hotel ni klik la entry lama saya tu..

Bukit Tinggi, Pahang..actually ramai jugak yang tak tau tempat ni..hihi..tapi apa yang saya bole cakap tempat ni sejuk..menenang kan..best.. Ada beberapa tempat best kat sini untuk uols kunjungi.. terutama dengan anak kecil sebab diorg ni kan jenis teruja sikit..best !!

Apa yang best tu? ok..kat sini ada Animal Park or Rabbit Park, Taman Botani, Japanese Village, dan Colmar Tropicale French Hotel. Hotel ni ala-ala uols ada kat French la kan.. siap ada persembahan joget-joget bagai..meriah.. Nak tau pasal hotel, persembahan, makanan dan suasana malam kat sini uols sila la buka entry lama saya http://superyounglady.blogspot.com/2012/06/cuti-cuti-colmar-tropicale-france-theme.html..

Rabbit Park

Inilah tempat anak-anak paling suka uols..gila tak suka..arnab besar-besar dan kita boleh feed diorang ni tau..makanan tu boleh beli kat situ ada jual..Erica & Erina ni mula-mula nampak takut sangat ngan arnab tu tapi bila dah start main dengan arnab tu..perghh da tanak balik..best gile..
Nampak tak diorang mula-mula elak dari arnab tu than...diorang dah enjoy.. seronok tengok arnab ramai-ramai kerumun dia..ahahahaha..
See..kena kerumun pun dah tak takut..saya dah lari..huhu

Japanese Village
Here mencabar sikit..tau kenapa.. uols kena jalan kaki sikit naik macam bukit untuk ke tempat ala-ala Jepun ni.. mengah mak noks..last skali anak yang tarik mama dia naik atas..huhu..sedey !
 Sebelum sampai atas tu uols kena lalui ala-ala hutan konon..tapi cantik la..naik tangga lagi okeh..huh..penat sikit la..tapi enjoy..
sempat lagi tu pose sebelum sampai
Okeh..bila dah sampai apa yang uols boleh buat..biasanya uols bole nampak orang just amik gambar je sini sebab tempat ni gila cantik tapi saya syorkan better try la sewa kimono kat situ..bila lagi nak merasa kannn.. baru RM25 je seorang.. anak pon bole pakai.. kenangan uols !
Selain daripada just amik gambar..kat situ ada ikan yang diorang bela besar sangat.. bole la uols feeling dok tepi batu sambil nyanyi lagi 'Ibu Ku Si Ikan Kaloi' tu.. ahahahaha.. actually uols bole bagi ikan ni makan tau.. makanan dia ada dijual kat pondok kimono tadi.. Erica & Erina ni bukan setakat bagi ikan makan, siap dia pegang sekali ikan tu..ishh geli da tau..huhu..
 Colmar Tropicale Frech Themed Hotel

Nama pun french themed kan.. tengok la suasana dia..gila best.. dengan sejuk-sejuk buah tu, feeling kat oversea la uols..bila lagi kan..ahahaha.. kat sini ada banyak kedai makan ala french, ada castle, ada swan, ada persembahan jalanan, persembahan pentas, ada spa, swimming pool dan mesti la ada bilik hotel.. Kami enjoy jalan-jalan je sambil amik gambar..hehe..
 Ni pon salah satu aktiviti kat sini..anak-anak ni main tabur-tabur warna kat stiker lukisan tu.. sebenarnya ada banyak lagi boleh buat macam boleh tunggang kuda, ada bilik game, ada macam-macam..ok la..
 
Sebenarnya spend time here 1 hari memang tak cukup.. sebab tau-tau da nak malam..so kami kena la balik cepat..tak sempat nak round abis..tapi tak pe..yang penting seronok..itu la vacation terakhir saya dengan anak-anak ni.. rindu mereka sangat-sangat..sob sob sob..

untuk uols yang nak pergi tu, tadi saya ada try check package kat website SOTA Travel ni (http://sota.travel).. rasanya ada 1 agency la sediakan package ke sana..price pon not bad..try la tengok..uols taip je bukit tinggi pahang..tulis pahang tau..kang dia bagi bukit tinggi indonesia pulak kang..ahahahahaha..

ok la..da lewat malam sangat ni.. saya nak tido..good nite uols..bye


2 ulasan:

  1. Assalamualaikum kepada semua Percutian ke Bukittinggi Padang Saya Mukhlis Tourist Guide Kat Bukittinggi Padang,
    Bukittinggi Merupakan Destinasi Percutian Yang menarik untuk dikunjungi selain View yg cantik, makan sedap dan tempat Shopping Embroidery banyak pilihan dan penduduknya Muslim senang untuk cari makan
    Saya Mukhlis Driver cum Guide kat Bukittinggi bagi Tuan, Puan, abg,Akk yg nak datang Bukittinggi tapi belum ade contact untuk uruskan kat Bukittinggi insyallah saya boleh bantu uruskan sebaik mungkin sesuai dgn apa yg di minta. Dan bagi yang nak sewa Transportasi Kereta Innova, Van Pregio,Bas ,Bukittinggi bandar kecil sejuk makan sedap, tempat Shopping kain sulam banyak dari yg murah, menengah, Quality dan bagus buat bisness jual balik maupun nak pakai sendiri. Sila datang Bukittinggi nanti saya akan bw kat home industry kain sulam baik yg nak beli sehelai atau pun borong. Saya utamakan Quality bukan Quantity sila call Whatsapp +628197513210 or +6281268422608 untuk buat tempahan
    Dan saya Mukhlis Budget Tours Bukittinggi Padang Tidak mengatas namakan Travel Agent Manapun untuk Promote saya punya khidmad, 
    Dan saya ucapkan banyak terima kasih pada Blog ini atas share Percutian dengan adanya blog ni boleh berbagi Informasi dan khidmat

    Wassalam 
    Mukhlis Budget Tours Bukittinggi Padang

    BalasPadam