Rabu, 20 Jun 2012

Treatment Review :VITAMIN C ~ makan pil vs suntikan



Bila sebut je vitamin c kompom korang tau kan berkaitan dengan apa..hihi..untuk gadis-gadis macam saya ni yang mempunyai skin yang kurang cerah dan licin of coz nak kan vitamin c more as makanan tambahan untuk memperbaiki kualiti kulit kita kan..hehe..

Selalu saya banyak dok share tentang hobi saya yang mancing tu dan holiday sana sini..baru saya perasan yang pengalaman saya yang lain belum pernah saya sentuh seperti pengalaman nak kan skin yang cerah dan licin..wowwww...untung la siapa yang memang dilahirkan dengan skin yang super smooth tu..saya tak kot..so kena la usaha sikit nak cantik..siapa tanak cantik kannn..huhu..


 

Sejak belajar lagi saya memang gila ke sana sini bikin muka ni..macam-macam saya dah try, suntik vitamin c, chamicel peeling, pengambilan supplement, mesoplasma, facial sana sini..but slow-slow saya akan share pandangan saya tu ok..harap-harap boleh membabtu sesiapa yang nak try buat treatment yang sama dan mungkin boleh jadi panduan tempat mana yang terbaikkk...okeh...
Dulu masa saya umur 21 tahun saya pernah komited ambil vitamin C & D..saya dapat syor ni daripada seorang doktor di Sungai Besar dan dia bagi saya banyak gile stok kapsul vitamin ni.. selepas saya makan 2-3 bulan secara rajinnya..takde skip-skip tau..apa yang saya dan orang sekeliling saya perasan,skin saya dah cerah dan smooth..mesti la boleh perasan tau sebab skin saya ni gelap belaka walau mak dan kakak saya cerah..tak tau la napa, agaknya saya lahir time blackout kot..tu yang gelap je..ahahahaha..okeh sambung balik sal vitamin tu, tapi ada 1 insiden jadi pulak..sedap-sedap makan vitamin tu..one day tu saya tengok tarikh luput ubat tu..ya Allah dah tamat...errkkk..canne? dah banyak dalam perut..so saya jumpa doktor tu balik dan dia say sorry tak pasan..since that saya tak amik vitamin lagi dari dia...
Pernah juga la saya beberapa kali beli vitamin sendiri kat farmasi..beli tak agak-agak..botol besar..tapi sebab kerja banyak kot, saya seminggu cuma teringat nak makan sekali dua je..ahahaha..membazir gile..tapi 1 lagi sebab saya malas nak teruskan vitamin c ni tau tak napa? Hehe..selera makan ku menjadi-jadi..dan of coz la berkilo-kilo berat naik..owh tidak..nak bersenam mane ada masa kan..tu yang tak bley blah tu..
Sebab saya still percaya power vitamin c on my skin saya try cara suntikan la..kengkonon boleh elak badan naik..hehe..survay punya survay saya terbuka website jelita ayu..klinik ni ada 3 cawangan rasanya..tak tau la kalo dah tambahkan..tapi saya pergi klinik jelita ayu yang dekat wangsa maju.. okeh naik atas sebab tingkat ataskan..suasana klinik ni dah ok sengsangat dan staf kat situ sambut mesra sangat-sangat..setelah bincang dengan staf dikaunter,diorang syorkan saya amik pakej promosi diorang.. 6kali suntikan + free 3 kali mesoglow (apa tu meso glow saya akan cerita update kemudian)..harga promosi RM1000...nak tau apa jadi?
dalam resit ni dia tulis chem peeling kan..bile i tanye napa, diorg kata takpe..resit je
Masuk bilik rawatan tu saya tengok-tengok juga, mana doktor? Tak ada..yang ada semua staf-staf muda belaka.. sepanjang 3 kali saya ke klinik tu memang tak ada doktor..saya request nak jumpa doktor pon tak dapat..so yang suntik & cucuk saya of coz la bebudak staf tu.. risau sgt sebab muda naaa... hasilnye memang buat hangin juga la sebab 2-3 kali dia cucuk tangan saya ni asyik salah je..tak masuk la...tak jumpa urat la..sampai lebam sana sini..gila tak hangin lebam tu kekal lebih daripada seminggu..bukan kecik2 lebam..bila 2nd visit saya komplen la..tunjuk lebam..diorang kata skin saya manja sangat..dia bagi vitamin k untuk hilangkan lebam..saya request doktor yang buat kali ni masih tak dapat..sekali lagi tangan saya dicucuk sana sini lebam..kalo setakat lebam je tak pe..biru pon biru la..hehe..ni tak..sakit dia tuhan je yang tahu..

So nak jadikan cite kali ke 3 saya ke klinik tu, saya bertegas nak doktor tapi sesia la kan..sebab batang hidung doktor pon tak de..kali ni saya paling tak bley blah..cucuk lengan tangan kanan tak boleh masuk, dia tukar cucuk tangan kiri pon sama juga..kiri kanan dah lebam, dia baru cucuk kat belakang tapak tangan..senang katanya sebab urat timbul kat situ..lah kiri kanan lebab baru tau ke kat belakang tapak tangan boleh cucuk? This time diorang siap bagi ketulan ais suruh saya tuam supaya kurang lebam..mane maunya..kiri kanan tangan sakit...ape pon tak bley.. so itu last saya visit.. memang la rugi sebab ada beberapa kali treatment lagi tapi saya dah tak sanggup..sebab suntikan ni kena berterusan pengambilannya..hasil treatment memang la muka smooth tapi tak sanggup sakit la..

So, pada pandangan saya pil kapsul vitamin C terbaik la..slow-slow la nak kulit cantik kan tapi 1 je la..ia menyebabkan kuat makan so kena bersenam ! kalau tak muka cun badan gedebak..amekau... suntikan vitamin C pon ok juga, cepat nampak hasil dan tak perlu telan ubat hari-hari..tapi peringatan guyzzz..pless pless ples cari tempat yang memang yang bertauliah/doktor sahaja yang cucuk..kalo tak membazir duit dan tak berbaloi.. klinik jelita ayu tu bukan saya nak blacklist abis la.. actually meso glow dia bagus..kang next saya story tapi takde doktor tu saya tak leh terima la.. 

ok need to chow 1st..bye (kang kalo saya teringatapa-apa yang terlupa,saya akan update yerk)

NEW UPDATE !
23 january 2013 -   http://superyounglady.blogspot.com/2013/01/suntikan-kecantikan-vitamin-c-kolagen.html

4 ulasan:

  1. Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pentadbir blog.

    BalasPadam
  2. blog saya sudah update testimonial vitan c kolagen placenta gulta.. sila tgk post january 2013

    BalasPadam
  3. testimonial saya tiada kaitan dgn iklan kat atas tu ye..tuan yg iklan..minte le izin nk post iklan kat komen saya tu...bukan kena baysr pon..berbudi bahasa je..tq

    BalasPadam