Rabu, 27 Jun 2012

Cuti-Cuti : Colmar Tropicale France Theme Resort, Berjaya, Bukit Tinggi

Amboi panjang tajuk tu..ahaha..bukan apa..ada setengah org panggil tempat tu, Colmar Resort, ada yang kata Berjaya Hills, ada yang kata Bukit Tinggi.. Apa-apa pown sebenarnya sama je..lokasi di bukit tinggi, bentong, pahang...
 



Tujuan utama saya ke tempat ni adalah untuk me'relex'kan badan setelah penat masak memasak untuk catering kahwin ari tu..bukan saya kahwin, org lain..saya caterer je..huhu.. dan tujuan Achik pulak follow saya sebab nak try kamera dslr barunye itu..kaler pink gitu..ahhh..tak bley blah norkss...ahaha..

So, kami ke destinasi cuti kali ni hari sabtu lalu..lalu lalu la..hihi..sampai ke Colmar Hotel kengkonon nak check in la sana..tanpa booking ni..bajet bajet room rate dalam harga RM250 je..tapi bile nak tanya kat kaunter lobby tu.. deluxe room harga RM360 per night.. Alamak, lari bajet..tapi tak pe la, sebab bukan ada hotel lain pon kat sini..nak tanya lebih-lebih malas sebab kat lobby dan kaunter tu dah macam huru hara..kelam kabut..tah camne la diorang manage..tau la cuti sekolah tapi...tak standby ke?  dengan tah makcik dari mana tah yang beratur belakang saya ni dok asik tolak-tolak..macam tak pernah beratur..malas nak bising-bising saya terus bagi debit card, pandai-pandai la korang cepat yerk..dah lapar nak makan nih..kang ada kena makan diorg ni..
 
After check in, terus naik bilik dulu..nak terkucil ke melepas ke..kasi settle dulu..pastu baru gi jalan ok..so ni bilik yang saya dapat..kalau kata cantek memang cantek..France la katakan..hehe..TAPI.......saya ada komplen ni !!! malam tu dalam jam 8 malam sebelum kami turun makan, bilik blackout !!! OMG OMG tak penah dok hotel bilik black out..so saya call reception dia suh saya call operator..ok tak pe..SAYA CALL OPERATOR SAYA JADI HOT !!! sebab tau apa jawapan bila saya kata bilik saya black out?? that girl kata sambil ketawa, "owh black out..biasa lah tu black out..kejap lagi ada orang datang okeh.." saya hangit..Demmmm.. itu da best answer ke u bole beri pada pelanggan u? black out kat hotel not biasa okeh..gile apa..bukan nak say sorry ke hapa..pelekehkan kita pulak..biadap..

Okeh..stop cite pasal sakit hati..so, jom follow kita gi Japanese House dan klik klik dengan kamera baru Achick !!! Yeaayyyy...memang menarik tempat ni nak buat amik gambar..cantik..tapi nak naik dia kena daki bukit..perhhh..pancit mak !!!
 
 Now...kita ke Taman Botani pulak !!!

Balik amik gambar tu, kami makan jap kat bawah hotel..saya makan piza !! sambil ada kumpulan penyanyi Philippine nyanyi kat meja..hehe.. tapi..tak bley blah, saya kena tipu !!! dah naik bilik tgk resit baru perasan.. saya order dan dapat piza kecik..tapi saya kena bayar harga piza besar..geram nyer...macam-macam la tempat ni..nasib bek cantek..ishh..
 
Malam sudah tiba??? after sakit ati sal blackout tu, saya keluar makan soto plak..ok la..pastu klik sana sini dulu sementara tunggu show..show apa? kat sini malam-malam ada persembahan..malam tu ada joget-joget minah saleh..ok la..menghiburkan..
 
Esok nya ingat nak jenjalan ke Rabbit Park ke..Men Bowling ke..Tapi...TAYAR BOCOR !!! dah la tak de kedai kereta ke tayar ke sini.. naseb bek ada abg-abg technician kat situ tolong tukarkan tayar spare.. sebab tak confidence nak teruskan perjalanan berbukit bukau ni..kami amik keputusan check out dan pulang..Achik kata lain kali kita datang lagi..gi sambung jalan sebab nak jenjalan ngan tayar dah buat hal pun tak best jugak..so, akhiri pejalannan dengan klik klik lagi..dan bye... 
Percutian kali ni memang tak best la, macam-macam hal dan tak dapat pergi semua tempat..tapi, next time kalau saya pegi lagi saya update sume tempat menarik okeh..


Tiada ulasan:

Catat Ulasan