Selasa, 5 Februari 2013

Hotel Reviews : Hotel De La Ferns

Saya Recommend !!!
 (semua best kecuali pekerja dia)

Nama Hotel : Hotel De La Fern
Lokasi           :
Batu 39 Jalan Besar, 
                          Tanah Rata 39000
                          Cameron Highlands
Phone           : 605-4914888
Bintang         : ★★
Harga            : RM 476 (harga walk in)

Deposit         : RM 18.50

Bilik                : Junior Suite
Website         :  http://www.hoteldelaferns-cameronhighlands.com
Ni 1st time saya stay kat hotel ni..saya tak booking from internet..saya walk-in je..sebab tu bilik terhad..apa pon mula-mula melangkah dalam hotel ni dah spoil mood da..SEBAB kat kaunter receptionist tu ramai staff, tapi bila saya datang dengan senyuman..sikit pon diorang tak senyum balik..DAN diorang nak tak nak je layan saya sebab saya datang dengan t-shirt ala-ala budak je kan..hello don't judge book by it cover okehhh..haaa...da kuar pepatah omputih saya..ahahaha... paling menyakitkan hati tu, siap cakap kat saya "bilik semua penuh tinggal junior suite je..tapi itu RM400 ke atas la..."(dengan nada sinis) tak boleh blah... than, saya cakap..kalo junior suite pon kenapa? saya nak bilik tu...

Saya ada satu lagi kenangan buruk kat hotel ni..ni sangat sangat tak boleh di terima...TAU TAK...hehehe..dah nak mula gossip.. esok paginya dalam jam 10.30 pagi.. masa tu saya baru je lepas mandi..so sedang make up la..tiba-tiba pintu bilik saya dibuka seseorang..nasib baik saya selak guna selak rantai dari dalam..saya pelik sebab saya kunci pintu..hanya orang yang ada card je boleh buka bilik..Achik saya terus buka pintu, dia nampak Housekeeper kat depan tu..SAYA SANGAT MARAH !! sebab 1) kenapa tak ketuk pintu dulu sebelum bukak?  2) dia lansung tak say sorry dan blah macam tu je..macam tak bersalah.. 3) dia lelaki !! saya perempuan..kalo saya sendirian dan dia boleh masuk guna kad akses dia..tak bahaya ke? ishhh..memang saya tak boleh terima..

Hotel ni memang sangat cantik..lagi pulak saya dapat junior suite kan..harus la selesa..tapi sayang semua staff dia memang SPOIL...dari kaunter sampai housekeeping..

Ok..dah dah..kita review bilik hotel pulak.. 1st kita tengok TOILET...tempat sangat penting...toilet ada sabun, shampoo, lotion.. ada water heater...ada bathtub..tuala ada 3 jenis..tuala badan..tuala muka..tuala tangan..okeh la tu..cuma bathtub tu nampak sikit lama la..ahah tak lupa ada tisu tandas..huhu..itu pon nak bagi tau..ahaha
 

Ni area LIVING ROOM...masuk pintu jumpa living room dulu baru bilik tidur..dalam living room ni ada sofa, meja kopi, meja kerja, almari, TV plasma, safety box...ruang dia sangat besar..
besar juga kan ruang dia
ni almari di ruang tamu
itu meja kerja + kerusi + lampu meja
dari living room ke bilik tidur
so...ada 2 TV la..tak payah gado2 nak tgk TV
Ni BILIK TIDUR pulak..Katil selesa sangat..Ada balcony..so boleh tengok permandangan cantik..ada kerusi kat balcony tu so bole feeling2 sambil menikmati permandangan...Almari dalam bilik besar..siap ada iron board dan setereka...ada TV plasma.. ada mini ice-box.. ada cerek dan cawan...
Ni balcony bilik..
ada sofa 1 seater sebelah katil
katil sgt selesa..sejuk pulak kat atas tu..ahaha
permandangan dari balcony saya
eleh..nape gambar saya jadi sengget nihhh...
kopi..tehh..gula..krimer..
Lain-lain..kita tengok luar jap..ni laluan ke bilik..
 
 
Lain-lain nak tau tentang hotel :
  • ada restaurant/cafe
  • ada spa  Tiada spa
  • ada swimming pool Tiada swimming pool
  • ada function room
  • ada wifi
  • ada laundry
  • ada room services
  • ada parking
  • makanan dia memang sedap..saya order dari bilik



Tiada ulasan:

Catat Ulasan