Jumaat, 25 Januari 2013

Tragedi Memancing Atas Bot

Pagi tadi jam 8 pagi saya da check out hotel semabok inn melaka... kemain awal lagi.. sebab ade mission uols......yeayyyy...

NAK MEMANCING ATAS BOT

So sebelum pegi jeti, kami ke tempat Pak Tam sangai udang dulu..owh..Pak Tam xde..ada org tu kata, dia da kena cancel katanya..ahahaha...cancer la..saya doakan dia sembuh semula..pak tam baik dan tak kedekut udang pon.. kami mancing mmg guna udang hidop tapi kalo da xde udang tesco pon jadi la..hihi..

Lepas beli udang, singgah 7e kena beli air kang kering kat atas bot tu..dan beli makanan.. juga ais supaya ikan segar..

Terus ke jeti tgk uncle da siap tunggu dlm bot..bot biasa je tapi siap ada kerusi sofa uolssss...kelas kann..kompom la tu kerusi untuk saya..ahah a..

Hari ni memancing tu mula mula cuaca ok sgt sgt... saya pecah telur dulu dengan ikan Serkut...yeayyyy !!!! (sambil tergedik atas bot) Alhamdilillah, rezeki takde la mewah tapi byk juga la..saya berjaya naik kan SERKUT, GELAMA, DURI, KERAPU...my friend naikan JENAHAK...fuyoooh.. achik saya pulak da kena ikan sgt sgt sgt besar (sbb nmpak dia lompat atas permukaan) tapi dia tak larat nak lawan ikan tu..kuat sgt..tarik lompat2. .ish..last skali dia putuskan je tali...

Disebabkan angin kuat..menghembus dimuka saya mengantok sgt..so saya tidur sambil kepit joran okehh...nak mancing jugak...harruusss...asal terlelap je ikan sentap..terkejut mak..ishh..nk kena tido baru ikan nak makan..

Dalam jam 3 petang,  tiba-tiba hujan selebat lebat nya..gila lencun tau..tanggal bulu mata mak tau !!! Mule tu ingat hujan lalu je..mancing jugak dalam kegeloraan air laut tu..sampai umpan abis..rupanye hujan lebat sungguh-sungguh..kami meredah lautan sambil hujan lebat okeh.. hujan lebat di tenngah laut tak macam hujan lebat kat darat ye.. sgt sgt sgt lebat..

TRAGEDI !!!

Masa sampai jeti..hujan makin lebat.. nak naik darat sgt mencabar..dgn licin..dgn x balance... bot hampir nk terbalik sbb salah balance kan orang dlm bot.. so saya jatuh bergolek..not dlm laut..tp atas bot ke belakang... mmg saya sengaja jatuh kan kebelakang sebab masa nak naik darat semua berdiri dan ke tepi kiri bot..bot hampir terbalik..serius da nak terbalik sgt da senget more 45° tau..saya tergamam dan hanya ingat kena balance kan bot balik cepat..dan hampir jatuh tertumus dalam laut so saya dengan cepat membuang badan ke belakang..1st dari jatuh dlm laut, baik jatuh atas bot..2nd nk balance kan bot ke kanan..sbb berat kiri..sakit jgn tanye..perrrghh...

Saya ingat nak save betri tepon atad bot nak amik gambar ikan, jeti dan bot uncle ni masa balik tapi da jadi macam tu..xde maknenye..mmg x dpt nk bergambar..

INFO DESTINASI MANCING:
★ laut melaka
★ naik bot uncle lai
★ harga rm50 1 orang
★ dari jam 9am - 6pm
★ ikan ikot rezeki
★ sgt sgt menarik utk mengalaman

Saya xde byk gambar. .so enjoy klik klik yang sempat ye..bye...

2 ulasan:

  1. Assalam...bole bagi no.fon uncle lai ni? dlu pnh naik gi mancing area pulau panjang,melaka. skrg die da xpkai no fon lama. huhuhu...

    BalasPadam
  2. salam.. ok.. ni no tepon uncle lai.. 0176343688

    BalasPadam