Selasa, 26 Februari 2013

Jalan-Jalan : Felda Hotspring Sungkai vs Lost World Hotspring Ipoh

Yeayyy....jalan-jalan lagi..siapa yang tak suka berjalankan..hihi..cehhh..poyo jerk..sebab ni cerita lapuk..semalam saya tengok-tengok gambar tetibe ternampak percutian bersama keluarga saya yang sangat seronok tapi cam rugi je tak dapat share..sebab masa tu saya takde mood ber'blog'..ahahahahaha..bole ke alasan tu???

WARNING ! sila abaikan betapa gemuknya saya ketika itu..seriously saya pon tak sedar kegemukan itu..dan setiap hari sehingga kini saya sedang berusaha keras untuk kurus balik..wawawawa..boleh ke?? 

ok..kita mula cerita..menyoyeh banyak pon tak gunakan..destinasi percutian keluarga saya kali ni ke PERAK.. mentang-mentang la perak sekarang tengah promosi Jom Terokai Perak.. kami terokai sampai ke dalam felda dia... but, uols...sori sesangat..bout chalet dan hotel saya tak boleh nak review sebab saya dah lupe..hehe...

2 Hotspring di Perak
Felda Hotspring Sungkai, Perak
Lost World of Tambun Hotspring, Ipoh

Kami mulakan dengan menuju Felda Sungkai dekat Sungai Klah sana..Perak la...mana lagi kann..hihi..uols dinasihatkan pergi awal ye kesana..jangan da pepetang baru nak pergi..sebab uols akan lalui jalan kecil yang kiri kanan hutan ladang je tau..kalau malam gelap seram youuuhhh...dalam..sangat dalam..dari simpang highway nak ke tempat ni pon agak jauh..so, better uols guna la telpon canggeh uols untuk google map or guna je gamin navigator..hehe..

Saya tak stay hotel Felda tu sebab tak tau..saya dok stay kat satu chalet milik keluarga melayu ni dan sangat dekat dengan hotsring ni jugak la..tapi kalo uols nak stay hotel or villa kat Felda Sungkai ni lebih better kot..jalan kaki je ke hotsring..tak macam kami kena naik kereta pergi..hihi..so saya bagi sikit info la ye kalo uols nak check in sana.. senang je.. uols gi website dia klik sini http://www.feldatravel.com.my/index.php?option=com_content&view=section&layout=blog&id=8&Itemid=68

So...apa ada kat Felda Hotspring tu ?
  • ada Hotel & Villa
  • ada Hotsring Spa
  • ada Private Family Jacuzzi hotsring
  • ada Hot Pool
  • ada Cool Pool
  • ada Reflexology
  • ada Egg Boil
  • ada macam-macam la

Sebelom masuk kena beli tiket dulu..murah je RM12 dewasa.. RM10 kanak-kanak.. RM7 warga emas

Ni tag or tiketnye
Jom..Jalan kaki sikit..menuju kolam..tempat ni memang seronok kalau pergi dengan keluarga..tapi saya ingat nak repeat la..sebab ternampak pakej honeymoon dia cam best..huhu..Jom Sambung Jalan-Jalan !


Cakkk !!! (hehe..cak ler sangat)
Ni PETA dia..so uols bole tengok mana nak pegi..
OPEN HOT POOLS mandi beramai-ramai
HOTSPRING BERTINGKAT

TAMAN TERAPI
REFLEXOLOGY saya tak tahan..sakit kaki woo..
EGG BOILING
telur ada dijual kat situ..so tak payah sesusah

OPEN COOL POOLS... dah pepanas tadi masuk pulak kolam sejuk..best !
di kolam sejuk dia macam taman tema air mini la..enjoy ye anak-anak !
PALING BEST !!!!

PRIVATE JACUZZI
lepas buat bayaran masuk, kami dihantar ke bilik jacuzzi.. tak sabar !
Bilik Jacuzzi Kami !!! KLAH 6
suasana dalam bilik jacuzzi ni..cantik sangat dan privasi..must try uols...
KOLAM JACUZZI PRIVASI KAMI !!! sangat seronok..bawak famili okeh!
kanak-kanak memang suka main air..hehehe.. sambil merapatkan silaturahim..
saya pon suka sangat main air !!! Berendam air panas sambil menikmati buih-buih jacuzzi ni..

si kecik ni la paling enjoy !!!
dah..dah..cukup le tu kita kat Felda Hotspring ni ye..after bermalam kat sana saya bertolak dari Sungkai ke Ipoh.. saya stay kat Hotel Lost World of Tambun..tempat wajib saya check in tiap kali ke ipoh..hihi..boleh tengok review tentang hotel ni kat sini >>> http://superyounglady.blogspot.com/2013/02/hotel-reviews-hotel-lost-world-of-tambun.html
kalo uols nak book hotel ni..dia memang da bagi skali pas masuk ke hotspring ni..jimat uols..hehe.. 

So, cerita tentang Hotspring & Spa, Lost World of Tambun ni..hehe..sebelah je dengan The Banjaran.. penah cecita nak stay kat banjaran tapi pikir banyak kali la berbaloi ke tak kalo stay sana rate plus minus RM1500-2000 semalam..adehh..tak pela..saya pegi hotspring tambun ni je lah..

 So, apa yang ada di Hotspring & Spa Lost World of Tambun ni ?
  • Infinity Pools
  • Lost World Steam Cave
  • Shapira's Bistro
  • Top of World Pool
  • The Greyser
  • Foot Spa
  • Crystal Spa
  • Shapira's Lair
  • Shapira's Baby Pool
 FYI kann..tempat ni cuma beroperasi dari jam 6 petang sampai 10 malam je.. berbeza sangat dengan konsep di sungkai.. sini diorg lebih meriah dengan muzik.. cahaya lampu.. acara.. masuk murah je tapi saya tak ingat la.. sebab saya dapat masuk free je sebab saya stay kat hotel dia.. sapa stay hotel tu free masuk sini !!! yeayyy !!!
 
sebelom masuk..beli tiket atau tukar kupon dari hotel untuk tiket kat kaunter
meriahnye la lampu sana-sini..hihi
saya dapat kawan dragon la !!!
 klik klik sana sini...jom !!!

saya tak mandi pon malam tu..just jenjalan dan tgk org !

Abis review dah...so how? apa pendapat uols tentang kedua-dua Hotspring ni ? hehehe.. saya suka dua-duanya..
2 Hotspring yang berbeza.. 
2 Lokasi berbeza.. 
2 Konsep berbeza.. 
2 Suasana berbeza.. 
2 Pengalaman berbeza.. 
aiisshhh..semua berbeza la..hihi..

1 ulasan: