Selasa, 19 Februari 2013

Hotel Review : Hallmark Crown, Melaka

Saya Sangat Recommend !!!
 (saya sendiri nak datang lagi!)
Nama Hotel : Hallmark Crown Hotel
Lokasi :
170, Jalan Parameswara,
                Pusat Bandar Melaka,
               75050, Melaka, Malaysia
Bintang : ★ ★ ★

Harga : RM 230
Deposit : RM 50
Bilik : Deluxe

13 febuary hari tu, saya sebab dah terlalu teruja sangat nak candlelight dinner kat swan garden hotel esoknya..saya dah terrrr datang melaka awal..hihi..malu nak cakap tapi tu la..datang dah malam.. baru terpikir mane la nak bermalam kan .... pusing punya pusing...tetiba achik cakap..ehhh...hotel tepi ni da bukak laaa....waaaa.....(dengan nada jakun sikit) ahahaha..
so kami park kereta depan hotel dan masuk..saya tanya kat receptionist kat kaunter tu..seorang budak lelaki... "dik, ada bilik lagi tak?" tau dia kata apa.."ada tapi harga dia RM200 lebih la..nak ker?" perghhh..tau tak budak ni cakap sambil tak perdulikan saya..ye la..saya tau la malam tu saya datang cecomot je..pakai baju pon buruk je..tapi jangan la ingat RM200 tu saya tak mampu..sebab saya da tengok agoda la saya tau situ ada kosong dan tau harga..ish..saja je tanye..sentap makkkk...
so pape jela..harga tu termasuk breakfast ye..walau pon saya tak pergi breakfast nye..sebab bangun lewat..bangun 12.30 tengah hari!!! OMG..sib baik la hotel tu baru lagi..so tak ramai guest..saya minta late check out..dia kata ok..saya check out jam 2 petang..sempat la mandi..make up bagai..hihi..actually hotel baru je 5 hari beropeasi..kira saya terawal la..hihi
jom tengok bilik !

ok..kita tengok TOILET.. toilet dia cantik.. tapi takde bathtub ye..tapi ada shower rain..water heater.. sabun..shampu bagai..semua ada..tuala 2 jenis.. yang lain dalam tolet ni tau tak apa? jamban dia la..hihi.. dia pakai yang automatik punye kalo nak cebok tu..ala yang macam kat klcc tu..hihi..tapi saya tak guna pon..sebab geli la...hihi..





so..proceed dengan keadaan BILIK TIDUR.. bilik bersih..tiada balconi tapi selesa la.. ada almari..mini icebox..safety box..tv plasma..meja kerja..dan paling tak tahan tu...ada penimbang !!! perghh..ini menyindir ni..ahahaha..pulak bila saya timbang..waa...berat da naik..huhu..
katil saiz queen
ni working table dia
ni alat timbang yang tak ble blah tu
almari..ice box..safety box
bilik ni of coz ada aircond..dan kalo tengok design dia..ermm..bukan apa..memang tren kat hotel melaka kot skg..dari toilet boleh tengok bilik..bilik boleh tengok toilet..ahahahaha..pakai dinding kaca..huhu..ok le tu..





2 ulasan:

  1. jauh x dri hotel ke stesen bas central melakat

    BalasPadam
  2. teruknya cara receptionist tu tanya =.= dorang ni tak pergi training ke .

    BalasPadam