Ahad, 17 Februari 2013

Honeymoon + Hotel Review : Swan Garden Hotel, Melaka

Saya Sangat Recommend !!!
 (saya sendiri nak datang lagi!)
Nama Hotel : Swan Garden Hotel
Lokasi : No.1, Jalan KSB 1,
               Taman Kota Syahbandar
               Pusat Bandar Melaka,
               75050, Melaka, Malaysia
Bintang : ★ ★ ★
Harga : RM 900 (3D 2N valentine's package)
Deposit : RM 50
Bilik : Swan Suite (Baba Nyonya)
Website : www.swangardenhotel.com
Agak excited sikit nak tulis review ni..since saya tengok ramai yang terjah blog saya ni untuk honeymoon dan saya ada terima banyak pertanyaan tentant honeymoon...so...biar la saya si kaki berjalan ni nak share satu package yang saya rasa uols bole try untuk honeymoon uols..macam biasa..saya bukan honeymoon tapi saya berangan honeymoon dengan amik package macam ni...hehehe... (sambil gelak kecil)

Actually, saya ada cuti yang panjang dan tetiba ada membe saya punye birthday 14 February yang lalu tu.. saya belek peabuk..saya nampak package valentine...harga package tu RM450 per couple untuk 2D 1N..tapi saya amik 3D 2N..sbb saya extant hari dan masa tu peak season...total package RM900.. 
jom masuk hotel..
Apa yang saya dapat dengan RM900 tu?
● 3day 2 night kat swan suite with courtyard
● 1 candlelight dinner for a couple
● room decoration
● sejambak rose (tapi saya dapat 2 jambak..hihi..)

Disebabkan candlelight dinner tu untuk 2 orang je..kami bertiga..membe saya yang birthday dia jatuh on valentine day tu mmg dok melaka..so dia just datang for candlelight dinner je..dan saya buat special request la kat hotel tu nak candlelight dinner bertiga dengan extra RM102...harga 1 orang la tu..ahaha..pelik agaknya..orang bercandle light dinner on valentine berdua..tapi saya bertiga...owh..konpius..konpius..hehe..org tak tau..itu la kelebihan mereka yang lahir pada 14 February nihh..
So sebelom saya review panjang tentang candlelight dinner..meh saya review bilik saya dulu ok..

Hotel ni ada beberapa jenis bilik..tak silap saya ada tatami..deluxe..deluxe with courtyard...garden suite with courtyard...swan suite with courtyard...
Bilik saya..SWAN SUITE WITH COURTYARD...
bilik saya !
Uniknya hotel ni dari hotel lain..dia ada beberapa konsep..setiap level kalo tak silap ada konsep tersendiri..contoh..konsep malay..konsep bali..konsep baba nyonya..dan bilik saya konsep BABA NYONYA...lepas ni saya nak try bali pulak..ahaha..

baba nyonya sangat !

1st impression saya bila book hotel ni..dari internet la kan..saya tengok gambar dia..saya tak harapkan lebih sebab ni hotel baru bukak kat melaka..dan saya pikir dia mcm hotel rumah kedai mcm kat jb tu..tapi hotel dia not bad la..lobby besar..ada cafe..tapi masa saya dtg tu pub dan spa dia blom siap..hotel ni baru sebulan lebey je kot operate nya..

Jom tengok bilik !


Bilik dia sangat besar dan ada courtyard/ balcony yang sangat besar..balcony dia ni besar, rasanya bole buat party la kat situ..paling best sbb hotel ni atas tambak laut..si bila dekat dengan laut..angin sgt kuat bila kita diri kat balcony tu..memang best sgt..bole feeling sambil rambut terbang terbang gitu..hihi..

besar gile kan balcony / courtyard dia..
Katil rasanya jenis queen..ada tv plasma..tapi ruang antara tv dan katil tu terlalu besar dan kosong la..mungkin bole letak sofa kat situ kot..baru nampak macam suite betol..sebab selalu suite kan ada living room sendiri. .tapi suite ini takde living room or maybe blom siap lagi kot..hehe..decoration bilik memang bertema kan baba nyonya terutama tang bantal tu..lain2 ada almari..safety box..hair dryer. .meja solek yang terang lampunya..hihi..
ni katil dia..bantal merah tu nampak le konsep baba nyonya sikit
mesti juga la nak interpremmm..ahaha
ada mini icebox..nescafe teh..cerek..
meja solek..cahaya best..senang nk make up
meja kerja
TV dia agak kecil dan ruang tu kosong maybe sofa ok
almari + safety box
 Paling nak nampak baba nyonya nye tau tak kat ne? Hihi..kat toilet ! Seriously toilet dia memang super cantik.. ada bathtub..shower rain..couple sink..jamban tu wajib la kan..hahaha..keperluan mcm sabun..shower gel..lotion..dan lain2 tu semua ada..cuma takde selipar bilik dan yakuta robe..kalo ade lagi best.. tuala ada 3 jenis..badan..rambut..muka.. bab decoration dia..malas nk cite..tgk sendiri...blom penah jumpa la kat hotel lain..
semua ada..sabun..shampoo
semua tuala ada..
this is the best part..dari bathtub boleh intai bilik..haha
shower.. konsep terserlah sgt
ada 2 sinki..bole berus gigi sesama sambil jeling manje
 So far..bilik dia ok..atmosphere dia pon best..xde 'perasaan' x best tu..kalo ternampak tu biasa la but tiada gangguan..betol ni..mmg x ganggu..room service pon ok..sbb bila saya klik make up room dan keluar jenjalan, bila balik bilik tgk bilik da bersih..
SPECIAL DECORATION !!!
ok..ni special decoration yang hotel ni buat untuk saya sempena valentine day tapi kalo uols on honeymoon pon uols bole je mintak diorg decorate bilik macam ni jugak..ada lilin dan kelopak bunga bentuk love atas katil dan sejambak bunga rose..
ok tak pose macam ni..huhu..suasana honeymoon sgt uols
bunga rose ni bole buat mandi bunga
 Ok..done tentang bilik..kita cite tentang food ye..breakfast every moring kat cafe.. mungkin belom ramai guest so no buffet.. so food tu limited sikit.. ada 3 package breakfast... A)cereal+buah+teh kopi+juice 
B)mi/nasi goreng+buah+teh kopi+juice
C)sandwich+buah+teh kopi+juice
nyumnyum
muka baru bangun tido!
 So..macamne dengan candlelight dinner saya? Hehe..sebab that day v day so suasana agak romantik..ada penyanyi menghiburkan..1 perempuan dan 1 lelaki..tapi kebanyakannya that girl la nyanyi..lagu pon ala ala loving loving gitu..hehe..so how dengan food dia? Jom tengok menu..
belakang tu sedang nyanyi-nyanyi
  
suasana malam tu
so..itu la birthday boy nye..happy birthday !
The Valentine's menu:
Appetizer        : Mushroom and Seafood Terrine with Crispy Lettuce
Soup                : Double Boiled Chicken Consomme
Main Course   : Grilled Sirloin Steak with Natural Gravy 
                                        OR                   
                           Pan Fried Salmon with Caramelized Fruits
Dessert          : Homemade Cheese Cake
 
Main course dia sedap juga la..but yang lain tu so-so la..takde la tak sedap..tapi erm..biasa je..tapi bila dah makan bersama siap ada lilin atas meja..ada lagu..hehe..sedap je la..ahahahahaha...

Lain lain yang nak tau tentang hotel ni..
  • ada restaurant/cafe (T House Cafe)
  • bakal ada bar/lounge nanti
  • bakal ada spa nanti
  • ada swimming pool (takde)
  • ada Gym & Sauna room (takde)
  • ada Karaoke (takde)
  • ada wifi
  • ada laundry
  • ada room services
  • ada parking
  • ada shuttle service (kalo tak silap ada tour package kot)
  • konsep baba nyonya, bali, malay (try la semua)











9 ulasan:

  1. terima kasih bbanyak sbb mnjemput sy ke dinner anda...(tgamam sgt bile tau extra yg u bayar when im join the dinner)wuwuwuw...igt nyanyi2 je...well thanks a lot..i really appreciate that...sbnarnya xtau nk ckp cane slain dari thanks...

    p/s = sblum ni xde rase best pon besday 14 feb ni but tahun ni ttibe rase best sbb at least bleh kacau org dinner...ahahaha...

    BalasPadam
  2. abg ris raf : suke tang mane tu???? hihi

    BalasPadam
  3. nai : aiii...mane ade ganggu..mmg dinner tu buat utk u la..besday u kan..cume extea tu coz package tu utk 2 org je tp kan kita bertiga..xde hal la..memang untung besday 14 February ni..banyak tempat offer dinner best best tau..hope u suke surprise kami...

    BalasPadam
  4. so far mmg surprise korg bwk i gi dinner tu...aihhh....so sbgai balasan,i offer myself to take photo for ur next review ek?

    BalasPadam
  5. yeayyy...wah blog I da ade photographer nak taja nihh...huhu...

    BalasPadam
  6. hihihi...at least i bleh tumpang2 letak gambar kat sini..hihhi

    BalasPadam