Isnin, 26 Disember 2011

Movie Reviews : Ombak Rindu

Dalam ke'busy'an kami kesana-sini, sempat ler juga kami menyempatkan diri tengok movie ni..huhu..tapi da lewat la..orang da lama tengok, saya baru tengok..hehe..tapi tak dapat nak feel sangat bukan sebab cerita ni tak best, tapi masa tengah tengok tu ada je orang sms & call macam-macam hal..terganggu tumpuan menonton norkk...

Cerita ni di adaptasi dari novel Ombak Rindu yang ditulis oleh Fauziah Ashari. Saya pernah baca novel ni dulu masa sekolah..ehehe..sob sob sob..memang sedih and touching...huhu..

Kisahnya macam ni, Izzah dijual pakcik yang menjaganya kat 1 club nih..dan terserempak dengan Hariz yang juga pelanggan disitu..dia beli Izzah ni dan ditempatkan dirumahnya..bestnya sebab diorang kahwin (secara rahsia) atas permintaan Izzah sebab dia mahukan hubungan yang halal katanya..tanak maksiat-maksiat la..lama kelamaan, mereka saling bercinta tapi malangnya Izzah terpaksa pasrah bila Hariz akan berkahwin dengan tunangnya yang dulu iaitu Mila yang juga artis terkenal...sian Izzah.. Dipendekan cerita, Izzah dibenci ibu Hariz..masa Hariz sakit sebab eksiden, ibu Hariz telah menghalau Izzah dari rumah,kereta & handohone dirampas..dia ingatkan itu pompuan simpanan anaknya..tengah malam Izzah jalan keluar umah dalam hujan..time ni..saya sedih gile..waaa...

masa ni Hariz mengaku sayang cinta Izzah..woww..

saat romantis...pewiitt..

malas nak cite pepanjang tapi last dia tetap happy ending bila Hariz mengaku pada semua dia dah kahwin dengan Izzah dan cinta kan Izzah sahaja..sweettttt....last skali, Mila berundur minta cerai & mereka happy happy sentiasa..huhu..

happy sangat ending dia..

Kesimpulannya "Ombak Rindu" memang best dan pengambaran dilakukan di tempat yang cantik seperti Pulau Langkawi, Kuala Kerpan, Alor Setar dan Cameron Highlands.

Best..Best..Best..




1 ulasan:

  1. ada langau ganggu arrr masa tgk cite nihhh...malas nk hina. hina pon xguna..

    BalasPadam