Selasa, 2 April 2013

Trip Mancing : atas kelong & bot bersama team nana

2 minggu lepas saya dah abis bertekad dah tau nak mengelapkan balik kulit ni..ahahahahaha..nak pergi memancing ! 
amboi..seronok nampak
Yeayyyy...Kali ni saya dan achik bawak team gegirls ni..ahahaha..nana..jun..maz..achik..achik jugak tu..ahahahaha..selain itu org wajib..org melaka la..eric..puspa..nai..so kami 9 orang !

LOKASI                : Kelong Abu, Pantai Siring, Melaka
HARGA                 : RM350 per kelong
BILIK                      : 4 bilik
KELENGKAPAN : dapur, gas, periuk, tempat bbq, tandas

Memang plan sabtu lepas tu sebab air kecik..hopefully banyak ikan baik..hihi.. tengah hari kami sampai ke melaka dan terus ke jetty sebab abg abu dah siap kan semuanya tok kami... mineral water...nasi goreng...udang hidup...tapi...heppp...itu upon request ye..bukan free tau..hihihi...yang paling tak tahan tu tengok bekas isi udang idop abg abu tu..ishhh..ko ado? Pakai floor trap je tau tutup dia..ahahahaha....
Sebaik saja sampai atas kelong. .saya dan achik tolong  kawan2 setup barang semua.. achik try baling joran dulu dan mcm biasa laut melaka suka kan dia ! Waaaa..baru baling terus kena sentap... dapat Ikan Mayong tu beb..ish ish ish..jeles ni.. lepas semua dah sedia atas kelong,  saya..achik..eric..dan abg abu slow-slow naik bot.. 
KITA MANCING ATAS BOT !!!
Tau tak sebenarnya if uols dah penah mancing atas bot mesti nak selalu..macam atas kelong kita tunggu ikan makan..tapi if atas bot kita bole pindah randah cari ikan...bestnyer... btw..harga kat atas tadi tu x masuk mancing atas bot tau..ni special from abg abu je..huhu..after 2-3 jam atas bot kami balik ler ke kelong..
Trip kali ni sangat happening sampai pening... petang saya da start masak nasi..malam kami buat bbq.. saya ada bawa ayam..so boleh panggang bersama hasil tangkapan... kami panggang ikan talang dan ikan pari je.. lain simpan sebab lauk dah penuh semeja.. ada sardin sambal..ada sup.. ada ayam panggang..ada kari ayam puspa.. ada ikan panggang.. WOWWW...
Lepas makan dah kenyang...saya da mengantok sambil memancing lagi..apa yg bestnya adalah kami ada live band atas kelong...waaaaaa....hihi.. abg abu bawak gitar dia dan dia kasi petik la itu gitar... tau siapa vocalist utama? Nana la !! menyanyi je tanpa henti2.. gile power ingat semua lirik.. huhu.. kami secara beramai-ramai jadi suara latar je la..huhu.. jadi la pemecah keheningan malam..sebab sini xde tv..xde karaoke tau..so pepandai le cari hiburan ye..huhu..

Ok..malas nak komen panjang... uols mesti nak tau hasil je kan..ok hasil mancing atas kelong & atas bot kami ialah IKAN TALANG...IKAN KERAPU..IKAN MAYONG..IKAN KURAU...IKAN GELAMA..IKAN AYAM..IKAN TUKA-TUKA@PARI.. IKAN YU KECIK.. IKAN DURI.. tapi banyak gelama dan kerapu la..hihi..
So next saya nk post minggu seterusnya saya mancing atas kelong telok gong pulak..tunggu ye..bye..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan