Ahad, 14 April 2013

Hotel reviews : Swan Garden Hotel,Melaka 2nd

Saya Sangat Recommend !!!
 (saya sendiri sudah datang lagi!)

Nama Hotel : Swan Garden Hotel
Lokasi          : No.1, Jalan KSB 1,
                        Taman Kota Syahbandar
                        Pusat Bandar Melaka,
                        75050, Melaka, Malaysia
Bintang        : ★ ★ ★
Harga           : RM 196 net (harga walk-in)
Deposit        : RM 50
Bilik              : Deluxe with Courtyard (Balineses)
Website       : www.swangardenhotel.com

Again saya ke hotel ini..hotel ape? Hihi.. SWAN GARDEN HOTEL kat Melaka...kan saya dah kata nak datang do saya datang la..sebab hari tu dah try room konsep Baba Nyonya... klik sini kalo nak tgk balik review dulu Swan Suite Baba Nyonya...now nak try konsep Bali..hihi..feeling ade kat bali la..

Sebenarnya saya ke Melaka kali ni nak memancing... lepas berpanas terik bawah matahari kat laut tu, mesti la nak hotel yang selesa sikit kan kan kan..ahahahaha... so this time saya book 2 bilik Deluxe with Courtyard konsep Balineses... kenapa 2 bilik sebab kami berempat.. hotel ni tak de family room.. bilik untuk 2 orang okeh.. so harga bilik termasuk tax RM 196 sebilik..darab le 2 kalo amik 2 bilik..

Jangan buang masa jom kita tengok apa bestnye bilik ni..
Dalam pejalanan nak ke bilik pon da rase ala-ala bali..hihi..ohh ya lupa nk review..dulu pon lupa.. yang saya suka hotel ni, kalo nak naik lif ke bilik u kena touch ur room card kat dalam lif tu baru dia gerak.. gile safety.. sebab outsider kompom la tak bole ceroboh if dia tak de card kan kan.. kat melaka ni hotel yang guna ala card utk lif ni rasa nya saya jumpa just hotel swan ni & hatten hotel je..
Jom Masuk Bilik !!!

Even bilik ni just deluxe... ia sangat luas dan besar... fuhh..see decoration kat dinding... bali sangat.. Katil queen...tv plasma..coffee tea.. kettle.. mini icebox.. safety box..semua ada..dan owh my..dah ada selipar bilik..dulu saya pergi takde...tapi pernah cadangkan supaya ada..now..ada..bagusnya management diorg ni..hihi
Apa yg saya suka swan ni..courtyard dia mesti besar...now.....dah ada meja & kerusi..waaa...bestnye bole feeling memalam bercandle light dinner kat sini...sambil melihat bintang di langit..perghhh... berangan no 1.. saya le tu..huhu.. tak pe..berangan tu free je..
Nak tau mane more bali nye? Harus la toilet !!!! Jom tengok... sinki bali.. shower pon ala bali... tapi sebab ni bukan suite so no bathtub ok..shower je.. toiletries semua lengkap... tuala 3 jenis..muka tangan badan..ok le tu.. selesa!
Ada lagi improvement hotel ni since saya datang dulu.. Cafe dia.. dulu kalo breakfast order ikut pakej je..now..dah ada buffet dengan pelbagai makanan... waaaaa... bestnye...
Bukan nak kata apa la..tapi guyz..if u datang melaka nak stay budget hotel, kadang budget hotel tu cekik darah harga sampai RM 100++ tanpa breakfast dan bilik kecik..better u tambah sikit je lagi dapat bilik selesa..breakfast...dapat pengalaman...must try tau this hotel..

Ada 2 konsep lagi saya tak try.. Malay concept & English concept... tapi maybe saya nak try english concept je kot pasni..malay concept tu macam biasa je.. so tungguuuuuuuuu.....

Tiada ulasan:

Catat Ulasan