Isnin, 22 Julai 2013

Berbuka Puasa : Makan Kitchen Doubletree Hilton

20 Julai 2013 hari tu saya ada makan-makan buka puasa uols..jangan jeles..huhu..saya ada majlis makan buka puasa bersama kawan-kawan sebenarnya.. dan majlis tu kami buat kat Makan Kitchen Doubletree Hilton.. 

Jom tengok detail tentang lokasi makan best ke tak ni..ahaha..


DoubleTree by Hilton Kuala Lumpur
The Intermark
348 Jalan Tun Razak,
Kuala Lumpur,
50400 Malaysia

Tel:     60-3-2172-7272
Fax:    60-3-2172-7590

Actually tempat ni ada buat tema 'Selera Kampung Ku' sempena bulan ramadhan kali ni.. uols boleh tengok sini http://www.makan-moments.com/selera-kampung-ku/ ..kalau tengok dalam website tu harga dia dalam RM118++ per adult tapi kami dapat best price RM110 nett okeh..yeayyy...

Gile excited juga la nak pergi memula after baca dalam website tu..ye la..katanya ada banyak makanan kampung dari semua negeri macam Johor, Perak, Pahang, Terengganu, negeri 9, Kedah dan Sarawak..Pastu siap ada 4-piece live Ghazal band...so bole le feeling mewah-mewah nantikan.. lagi pun bila tengok kat gallery dia..restaurant ni ada 3 konsep..malay,chinese,indian.. 
 
ni ruang makan konsep malay
Ni tempat kami makan.. ala oriantal gitu..
uols tengok tanglung pon tau ni konsep apa kan
ini ruangan berkonsepkan india

Jom kita tengok review sebenar tempat ni..waa...apa yang saya boleh katakan tempat ni agak indah kabar dari rupa..heeppp...bukan sebab tempat tak cantik..tempat tip top..cantik..tapi daripada segi makanan uols..

 
uols tgk sebelah mereka tu tempat dessert sikit kan..
Komen saya tentang makanan kat sini bukan nak kondem ke hape tapi hope pihak pegurusan boleh la perbaiki dan improve kan kan kan.. okey..apa yang yang saya rasa tak best tentang makanan kat sini.. 
- makanan nampak macam banyak tapi sebenarnya tak banyak pon..contoh, ada nasi putih dan nasi tomato tapi lauk dia ada beberapa sahaja..memang tak banyak..
- ada bahagian makanan cina dan india tapi ala hidup tak hidup je..entah la..
- kuih..dessert..mana mana ? adoi.. uols..kuih ngan dessert dia sikit gile uols..tak pernah makan kat hotel yang dessert sikit macam ni..
- makanan dia kalo ikut tekak saya memang banyak MSG la rasanya..makan sikit je pastu terus sakit kepala. saya ni memang tak boleh makan makanan yang banyak MSG ni..
- air..air sejuk dia ok..tapi air panas dia tak sedap la..
 
 
 Penyelamat kat sini nak tau tak apa?
- ada satay dan ikan bakar...bubur lambuk..ok sgt sgt
- makanan sedap la ada rasa tapi macam saya kata la sedap sebab MSG..pening mak norks..
- ada music ! ehehe..ye la team ghazal tu ada.. 
- penyelamat utama tempat ni ialah sebab tempat ni cantik dan pelbagai konsep...

Tapi kalo uols nak pegi jugak sini..pegi la..mane tau masa uols datang best ke..huahahahaha..saya memang makan tak banyak la kat sini..sebab tak tau nak amik apa..dan..sebab dah pening.. tapi yang saya pelik tengok kawan-kawan saya tu yang makan non-stop..huhu..ye la tanak membazir RM110 tu kan..kami kat situ sampai la kul 10 malam..amboi sampai  3 jam buat apa tu ? ehehe.. selain daripada makan, kami klik klik sana sini la.. JOM tengok hasil klik klik kami..

gambar ni masa mula-mula nak makan..sian achik xde dlm gamba
saya, ayu, lala, fara, shida (err..betul ke nama tu)
huh..gambar ni cukup 11 orang..yeayy !

apa pun jadi sekeliling cik ayu ni masih tetap makan non-stop
yang 2 ketul tu pulak tak abis berborak je..non-stop bercakap
yang lagi 2 ketul ni dah tersandar sambil tersenyum kekenyangan
ahah...seketol ni je yang tak abis abis ngan tepon.. non-stop main hp
mereka ni sgt rajin amik makanan..dan makan..yeaayy..
menu diet saya..ahahahaha..
lepas makan malam tu..erm..nak sambung cite lagi bole tak ? sikit je nak sambung..ahaha... kami lepas berbuka malam tu, kami singgah jap kat Loudspeker Damansara sebab nak celebrate birthday cik farah.. saya ucapkan Happy Birthday !!!! yeayy... (sambil lompat2 keriangan)
ni la birthday girl nye..hepi besday !!!

 

2 ulasan:

  1. wah sudah msuk di dalam blog plk..mknan dia ok lh tp mcm cik mala ckpkn bnyk msg pas mkn mata stone je..

    BalasPadam
  2. hihi...kan..mata redup je memandang pas kekenyangan...

    BalasPadam